onsdag, februari 18, 2009

Från Hospitalet, with love


Well. Jag är här nu. Dagen har gått jävligt fort och jag har skubbat mellan möten med narkosläkare och sjuksköterskor och provtagningscentral och liksom stissat upp mig utahelvete hela dan, med hårt sammanpressade käkar. Vilket har gjort att jag har ont som fan i halva huvudet. Men skit i det. Det märks bara de yttepytte korta stunderna när jag faktiskt kommer på mig själv med att faktiskt slappna av en stund. It´s hilarious.
I övrigt har jag fått låna en högst obekväm säng, dock med remotecontrol, så man ska väl inte klaga antar jag, sen har jag för en stund sen fått en egen privat visning av hela operationsavdelningen av min brorsa som råkar jobba just på det här sjukhuset som op-syrra. Och så har jag skrubbat skinnet av mig med hibiscrub. Det stinker som fan och huden blir som fnas, och svider och kliar. Den snälla sköterskan informerade också om att man skulle akta så att man inte fick skinnflåddatvålen i stjärten för det svider då. Hon pekade på muffen och kallade den stjärten. Såna brudar anser jag vara fullständigt opålitliga. Såna som kallar fittan för arsel, alltså. No goodclub.

Det som är mest spännande i alltihop är att jag fortfarande (än sålänge) inte har börjat grina ?
Men det kommer väl det med antar jag.
Jag sitter i ett öde dagrum och funderar på alltihop och har kommit överens med mig själv om att det blir bra som fan det här när det är färdigt, och hur skönt det ska bli att slippa ha på sig de här yberschnygga rockarna i pastellfärger som faktiskt fortfarande används i den svenska sjukvården.
Så, det är väl pretty much vad som händer just nu.

Jag älskar er! Glöm aldrig det!

Over&Out

Inga kommentarer: