måndag, april 16, 2007

Snutta gummi


Att sluta röka har visat sig vara en väldigt märklig upplevelse hittills. Har bara hållit på att försöka sluta sen i lördags förmiddag, men ändå så är det en underlig resa man gör på nåt vis.

Man inser ganska snabbt hur mycket tid som verkligen kretsat kring rökandet, och nu blir man helvirpig av att inte veta vad man ska använda all den där tiden till istället.

Vaknar på morgonen, tidigt som fan, vid fyratiden och är röksugen såinihelvete. Jag brukar inte vakna så tidigt och vara röksugen annars? Iallafall så försöker jag slita upp snusdosan jag har på nattygsbordet, men jag får fan inte upp den i mitt nyvakna tillstånd, så jag skiter i det och får tag i ett ExtraProffessionalStrongMint-tuggummi, som jag snuttar förnöjsamt på innan jag somnar om igen. Weird.

Snus är för övrigt otroligt krångligt. Inte bara för att dosan är ett helvete att få upp, utan också för att det mest blir ett jävla meckande med den där lilla halvsnuskiga tepåsen som ska in i käften och sen helst stanna där också, men den halkar liksom bara omkring i munnen och orsakar mest bara äckel istället för nytta. Jag har inte tagit nån snus sen i lördagskväll.

M har ju hakat på i rökstoppet han också, och verkar klara det ganska okej so far, men den jäveln rökte en halv cigg igår morse "-han tänkte inte på vad han gjorde". Well,well.
So far so good.



Fy fan vad jävla skitjobbigt det är!!!

Inga kommentarer: