söndag, april 15, 2007

Nikotin, tjära och kolmonoxid


Jag sitter här och inbillar mig att jag ska kunna sluta röka alltså. Med en fet prilla under läppen. Nikotinfritt pås-te under läppen. Det hjälper säkert.



Kroppen vill ha den där goda, goda röken.

Hjärnan också, som tjatar hela tiden..."-Johoorå, du kan ta en liten, liten cigg bara, det gör inget, för en cigg är bättre än tio, ta en du lilla gumman, det kan du fan unna dig nu när du har varit så jävla duktig, här, ta en. Jorå, ta en nu...MEN SÅ RÖK NU DÅ FÖRHELVETE!! DJUPA JÄVLA HALSBLOSS! DRA I DIG NU DÅ! RÖKA, RÖKA!!! GOTT,GOTT!


Än sålänge har jag fan stått emot alltså, men det är asjobbigt, jag tuggar tuggummi, dricker kaffe och tänker positivt, att man liksom inte dör av att SLUTA röka, utan tvärtom, att jag kommer att överleva det här och kliva ut på andra sidan, alldeles ren ibland alla lycksaliga hälsosamma icke-nikotinister i nåt slag rökfritt, rosendoftande rosafluffigt la-la-land.


Röksugsattackerna kommer ganska ofta och jag blir grinfärdig och rastlös så inihelvete, men faktiskt inte så grinig som jag hade trott eftersom jag brukar bli tokig som fan av att vara utan cigg i ett par timmar eller så, men fyfan vad förgiftad man måste vara alltså...impregnerad av nikotin, tjära, och mumsig kolmonoxid och fan vet allt som man har i omloppet. Jag vet inte om jag kommer att klara det här alls, men jag VILL. Faktiskt.




(Fuskar förresten och tar varannan tepåse-prilla MED nikotin. Men bara tills jag blir yr i pallet och mår illa, då tar jag ut den och så känns det bättre en stund. )



Jag försöker . Tamejfan.



Lika kaxig imorrn tro?




Detta var dygn Ett, alltså.



Hjälp.

Inga kommentarer: