torsdag, april 05, 2007

Lägg ägg, förfan


Lagom när julen har passerat och äntligen lämnat människan ifred så kommer Påsken.


Den där högtidliga helgen som kom till när Gustavsson blev naglad på korset, blev nedsläppt och sen begravd i en håla, varifrån han sedan kravlade sig ut och spred en massa new-age aktig gallimattias över klotet. Liksom gå på vatten, dela på havet och göra vin av vatten och en massa andra trollleritricks. Det här var ju några år sedan, men redan då tyckte visst folk att det var värt att fira att Gustavsson hade tagit sig ut ur den där hålan, fast han hade dött och allt. Man bestämde sig för att fira detta otroliga skeende med gula små fluffiga kycklingar, papp-ägg med lösviktsgodis från Karamellkungens rike, gravad lax och inlagd sill. Idag såg jag också att det tydligen finns människor som inte kan klara sig igenom den här helgen utan en liten, liten touch av julfeeling för nu kan man köpa "Påskpepparkakor" också. Jag blir stum av förundran över allt jag ser som man tydligen måste ha bara för att det är påsk. De här helgerna stressar skiten ur mig...

Har försökt stressa av med alla möjliga icke-påskrelaterade grejjer under dagen, men det pajjade ju när jag var och handlade och såg de där påskpepparkakorna. Jävla hysteri.


Påsken när man var liten var mycket coolare, men det kanske var för att man var just liten. Man behövde inte bekymra sig så värst mycket över lax och sill och sån skit. Det som var viktigt då var ju ifall man skulle få nåt påskägg eller inte, och vad farsan och morsan isåfall hade klurat ut för variant av how to get it.

Oftast var det en massa jävla trixande innan man fick tag på ägghelvetet. Ett år hade farsan tillexempel ritat en vansinnesdetaljerad ritning av huset sett uppifrån, och på den hade han märkt ut vart äggen fanns, så vi fick tolka värsta arkitektritningen. Jag fattade inte ett skit av den där ritningen, så jag letade fortfarande efter mitt ägg när syskonen redan ätit upp halva innehållet i sina ägg. Om jag grinade?



Nu ska jag klura ut nåt riktigt överjävligt trixigt sätt åt mina ungar att leta påskägg på.

Den där idiotiska äggletartraditionen tog jag med mig att föra över på mina egna telningar nämligen. :-)



Annars flyter livet på ganska schysst. Nöjd.



Happy Chick.


Over&Out





9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror nog att Gustavsson var en snäll kille när han sprang runt och förkunnade. Det är alla knickedicker som sedan dess försökt tolka symboliken i hans uttalanden som ställt till det. I övrigt är ägget ett skaldjur som föder levande ungar.

Hellfire sa...

Gustavsson var säkert jättesnäll.

Snäll kan man ju gärna vara va, men fan inte dum.

Anonym sa...

Vad jag försökte säga var att Gustavsson inte var dum. Det är alla andra som är det.

Hellfire sa...

Jag hajjade vad du försökte säga.
Men jag anser faktiskt att man är rent ut sagt dum om man tror att man kan dela på havet, bota halta och lytta och leprasjuka med en kindklapp, och göra vin av vatten och sånt som Gustavsson ju trodde sig, och påstod sig kunna.Han var nog mytoman Af rang.
Sen att alla andra köper en sån grej är ju givetvis också bevis på
att alla andra är just dumma i huvet alldeles.Gustavsson var dum för att han lurade folk med ruffel och båg. dumdidumdum!

Hellfire sa...

Jag är också dum.
Skillnaden mellan mig och Gustavsson är bara den att jag minsann vågar stå för det. :-)

Anonym sa...

Äh, det var Moses som delade på vattnet.
Dessutom har Gustavsson inte sagt eller gjort nåt av det där andra. Det är symbolik för fan. Allt är symbolik. Och det är uttolkarna som gjort dig förbannad. Inte Gustavsson.
By the way, jag är inte troende eller kristen. Men om man inte förvränger Gustavssons uttalanden så handlar allt i grunden bara om kärlek. Lyssna på Di Leva för fan. Han är den nye Gustavsson.

Hellfire sa...

Jag trodde det var Moses som skrek såinihelvete? I vassen? Jag hajjar, jag hajjar att allt är symbolik förhelvete !!Jag är förbannad på Gustavsson-jiddret i allmänhet.
Di Leva har väl varit den ende Gustavsson-aktiga figur ever som man ha kunnat ta på allvar.
:-) eller hur man nu vill...

Anonym sa...

Gustavsson regerar - kyrkan suger.
Ungefär som att man kan ju fan inte hata fotbollslaget AIK bara för att fansen är idioter?

Hellfire sa...

jag hajjar faktiskt vad du menar lelle vän. end o´discussion. Gustavsson suger också.