tisdag, mars 28, 2006

Alternativ Grannsämja? Javisst!


När jag kom hem från Ica igår med min kasse stod grannarna och stirrade fånigt i sin dörröppning. Jag stirrade fånigt tillbaka. Varpå hon säger att jag ska säga till min unge att sänka volymen på stereon. Jag lyssnar i trappuppgången.Hör inte ett skit, men jag säger Sure! och kliver vidare i trappan. Jaa, för vi vill inte ha den här förbannade MUSIKTERRORN gapar hon.
TERRORN?
Då kan jag upplysa dig om att jag inte heller direkt bad om era jävla trakasserier när vi flyttade in i den här förbannade kåken för sex år sen.Varken från er eller eran psyksjuka dotter som bor under mig. Telefonterror,Lappskrivarterror, SnoddaTvätttiderterror,Bortfraktadebarnvagnarterror,Gnällapåungarterror,
SlängaUtUngarnasCyklarPåGrusgångenterror, SkickaBrevTillHyresvärdenterror,BrytaElförsörjningenterror.För att inte tala om UppPlockadHundskitIBarnvagnenterror. Listan kan göras Oändligt mycket längre. Så svälj tungan och DÖ, förfan. Sa jag.Och klev vidare upp för trappan hem till mig.Och bad Ungen dra upp volymen på max.

Nöjd.

Inga kommentarer: