tisdag, december 22, 2009

Mer Jul. Ge mig.

Jag har fullt upp. Som alla andra antar jag.
Från de misslyckade brända mandlarna har jag gått till att koka knäck, gjort chokladkola och tryffel och andra små roliga grejer. Tillexempel har jag meckat pepparkakshus med svinvarmt smält socker som ju hamnar överallt utom på rätt ställe, i synnerhet fingrarna. Gör ont utahelvete!
Sen har jag geggat ihop kristyr som jag har pyntat kåken med och strax ska det duttas på mer kristyr och godis på taket. Men just nu sitter jag mest och glor och funderar på vad ihelvete jag pysslar med egentligen? :-) Imorrn ska jag ut och jaga gran och handla de sista klapparna.
Sen ska jag knäcka en pava glögg och bli rosig om kinderna och känna mig duktig ett tag.
Tänker på folk jag saknar och känner mig ganska nöjd med tillvaron just nu. Förutom det faktum att jag håller på att frysa ihjäl mycket långsamt, men det kan ju ingen jävel hjälpa.
Nu måste jag ha kaffe.

Over& Out

Inga kommentarer: